Parlem amb l’equip de “El Mega Robo”
Tal com hem avançat, el nou projecte d’animació 3D “El Megarobo” d’ECIB és a la seva etapa final. Un curtmetratge desenvolupat per un equip format per alumnes i alumnes de l’escola i que aposta per ser una peça ambiciosa, valenta i actual.
El projecte, que es va iniciar ara fa poc més d’un any, compta amb el suport i la coordinació de Marcelo Villar, professor i director del Màster de 3D i de VFX. La direcció del curtmetratge va a càrrec de Victor Marín: un artista multidisciplinar que ha treballat per: Jurassic Park, Jurassic World, Skyrim, Fallout, Stranger Things, Terminator, One Piece, etc. És concept artist, escultor i director i aposta pel talent jove i emergent de lescola per a aquest projecte. Convertint allò que va començar sent una aventura en un repte professional que pot marcar les carreres dels nostres estudiants.
Procés d’investigació
Durant la concepció del look del projecte van comptar amb la participació de Melania Gottardo i Diego Salazar, dos alumnes del Màster en 3D, per fer tot un procés de recerca per aconseguir el gran desafiament que s’havien posat: aconseguir transformar un estil 3D que tingués a alhora un efecte visual d’animació 2D, molt concret. Van aconseguir trobar els elements principals: treballar amb un frame rate diferent, il·luminar d’una forma molt particular gràcies a tècniques com el shader de 2d o l’ús de RIM per donar un aspecte únic a les ombres dures del curtmetratge.
La Melania destaca l’aprenentatge i l’evolució de l’equip:
“Destaco per sobre de tot el que hem après. Ningú no sabia fer res, i ens hem llançat i creat de zero un look.”
Creixement i evolució
Amb el projecte ja més avançant, Melania i Diego van assumir rols de supervisors de l’animació Generalista de 3D, coordinant de la mà de Marcelo un equip que va créixer fins a incloure-hi unes 50 persones. L’equip de producció es compon per tant de diferents àrees: Víctor Marín com a director, Edgar encarregat del muntatge i de les veus, Mike gestionant el modelatge, fons i textures, i Laura encarregada del Rigging.
Inicialment plantejat com el projecte final del Màster 21-22, el director Víctor Marín va decidir allargar i expandir el projecte a causa del seu potencial. Això ha permès que els estudiants no només apliquin els seus coneixements, sinó que també adquireixin experiència en un entorn de producció real, enfrontant-se als desafiaments i les dinàmiques de la indústria cinematogràfica.
El projecte no sols ha estat un desafiament tècnic, sinó també una prova de lideratge i gestió de projectes d’animació. Com esmenta Melania:
“El nostre professor ha confiat en nosaltres i cada cop ens ha donat més responsabilitats. Podem dir que estem treballant a un alt nivell de producció.”
Estem ansiosos per veure el resultat final d’aquest gran desafiament. Estigueu atents per a més actualitzacions a les nostres xarxes!
Per a més informació sobre els nostres programes i estudis, visiteu l’apartat d’Animació.