Totes les àrees
Tots els cursos
Diploma en Direcció Cinematogràfica

3 anys

·

Màster en Direcció Cinematogràfica i Posada a Escena

15 mesos

·

Curs d'Iniciació a la Direcció Cinematogràfica

1 any

·

Tots els cursos
Diploma en Direcció de Fotografia

2 anys

·

Màster en Direcció de Fotografia

1 any

·

Curs de Direcció de Fotografia

1 any

·

Curs Avançat de Direcció de Fotografia

1 any

·

Curs de Correcció de Color amb Davinci Resolve

1 any

·

Tots els cursos
Màster en Documental

1 any

·

Tots els cursos
Màster en Muntatge

1 any

·

Tots els cursos
Màster en Disseny de So Cinematogràfic

1 any

·

Tots els cursos
Curs d'Iniciació al guió

1 any

·

Postgrau de Guió per a Cinema i Tv

1 any

·

Tots els cursos
Curs d'Interpretació: Modern Method Acting

1 any

·

Tots els cursos
Curs de Correcció de Color amb Davinci Resolve

1 any

·

Totes les àrees
Tots els cursos
Diploma en Animació

3 anys

·

Tots els cursos
Màster en Animació 2D

18 mesos

·

Curs de Blender per a Animació 2D & 3D

1 any

·

Curs d'Iniciació a l'Animació 2D

1 any

·

Tots els cursos
Màster en Storyboard

1 any

·

Tots els cursos
Màster en Animació Stop-motion

18 mesos

·

Curs d´iniciació a l'animació Stop-motion

1 any

·

Tots els cursos
Màster en Concept Art i Disseny de personatges

1 any

·

Tots els cursos
Curs d'Iniciació a l'Animació 3D

1 any

·

Màster en Animació 3D

18 mesos

·

Curs Intensiu d'Animació 3D amb Autodesk Maya

90 dies

·

Curs de Blender per a Animació 2D & 3D

1 any

·

Tots els cursos
Màster en VFX

1 any

·

Tots els cursos
Genealogies d'un cinema en femení

20h

·

Curs en Direcció de Cinema. Per a menors entre 14 i 17 anys

36h

·

Curs d'estiu: Concept Art per a menors entre 15 i 17 anys

20h

·

Curs d'estiu: Animació Stop motion per a menors entre 15 i 17 anys

20h

·

Curs d'estiu: Animació 3D per a menors entre 15 i 17 anys

40h

·

Curs d'estiu: Animació 2D per a menors entre 15 i 17 anys

60h

·

Centro asociado a
ECIB. Escola de cinema de Barcelona. Copyright © Tots els drets reservats.

Diploma en Direcció Cinematogràfica

3 anys
·
Presencial
Forma l'alumne en l'aprenentatge de les tècniques cinematogràfiques necessàries per afrontar els reptes d'una indústria canviant amb la finalitat que descobreixi la seva mirada com a cineasta a base de classes teòric/pràctiques i la realització de curtmetratges per convertir-se en professional del cinema i aprendre a dirigir.

Diploma en Direcció Cinematogràfica

10% de Descompte fins al 30.04.24

Dades Bàsiques

Durada
3 anys
Crèdits
180 ECTS (60 ECTS per any)
Calendari
1 d'octubre del 2024 al 20 de juny del 2025 (1er any)
Horari
De dilluns a divendres · 10:00 a 14:00
Idioma
Castellà
Admissió
Edat mínima 18 anys. Titulació Batxillerat o Cicle formatiu.
Titulació
Diploma en Direcció Cinematogràfica per Uvic - Universitat Central de Catalunya / Diploma en Direcció Cinematogràfica per ECIB

Presentació

Formar cineastes i professionals de la indústria que, a través de la teoria i de la pràctica, descobreixin la seva pròpia autoria i desenvolupin la seva obra cinematogràfica a través del coneixement dels diferents gèneres fílmics i el llenguatge cinematogràfic. El nostre propòsit és formar el Director i Directora de Cinema del segle XXl, multidisciplinar, autònoma, singular, capacitada per aprofitar els recursos que facilita l’era digital i, alhora, posseïdora d’un coneixement ampli del procés de creació d’una obra cinematogràfica.

A qui va dirigit

El Diploma en Direcció Cinematogràfica està dirigit a totes aquelles persones a partir dels 18 anys que sense un coneixement previ d’estudis audiovisuals estan interessats a aprendre l’ofici de la Direcció cinematogràfica i totes les seves disciplines; producció, direcció, muntatge, guió, etc., de manera pràctica i intensiva, a través de l’experiència de transmesa per professionals del medi.

Metodologia

La metodologia emprada al diploma és eminentment pràctica, amb simulacres de pitching, exercicis pràctics i rodatges. La teoria es transmet mitjançant activitats pràctiques que ajuden a consolidar l’aprenentatge. La seva avaluació es fa mitjançant activitats d’avaluació continuada (AEC).

La creació d’exercicis pràctics serveix per observar l’evolució de l’alumne a les assignatures. El rodatge de curtmetratges quantifica el nivell adquirit a cada any acadèmic.

Aprèn rodant

El Diploma està dissenyat perquè cada alumne comenci a rodar des del primer any.

Els rodatges són la millor eina perquè els alumnes assimilin els conceptes narratius que van adquirint a les classes teòriques i, descobreixin així, la seva pròpia autoria. Els curtmetratges destaquen la importància del treball en equip com a factor clau per a lèxit de la pel·lícula. Els curtmetratges el primer any del Diploma es realitzen amb càmeres DSLR HD, en segon amb Blackmagic Pocket Mini 4K. El darrer any es roda en formats RAW de Cinema amb Black magic pocket 6K, XARXA SCARLET – WEAPON 5K, XARXA EPIC SCARLET MYSTERIUM-X 5K.

Programa

A ECIB creiem que l'art cinematogràfic s'aprèn, sobretot, enfrontant-se a l'experiència que significa convertir en imatges allò que s'ha plasmat en paper. La teoria ha de ser assimilada a través de la pràctica de rodatge perquè aquesta cobri un sentit complet.

Primer any

Llenguatge Cinematogràfic (12 ECTS)

Direcció/Tutoria de realització 12 ECTS

Muntatge (2 ECTS)

Guió (9 ECTS)

Història del Cinema (3 ECTS)

Producció (3 ECTS)

Direcció de fotografia (3 ECTS)

Direcció artística (3 ECTS)

So (3 ECTS)

Edició d'imatge (1 ECTS)

Curtmetratges (9 ECTS)

Segon any

Llenguatge cinematogràfic (12 ECTS)

Dramatúrgia i Posada en escena (6 ECTS)

Dramatúrgia i Posada en escena (6 ECTS)

Muntatge (1 ECTS)

Guió (6 ECTS)

Història del Cinema(2 ECTS)

Documental cinematogràfic (1 ECTS)

Direcció d'actors (3 ECTS)

Direcció artística (3 ECTS)

Script (3 ECTS)

Ajudantia de direcció (3 ECTS)

So (2 ECTS)

Curtmetratges (9 ECTS)

Tercer any

Llenguatge cinematogràfic (12 ECTS)

Posada en escena (12 ECTS)

Guió (6 ECTS)

Producció executiva i Direcció de Producció (3 ECTS)

Cinema digital i VFX (2ECTS)

Documental en primera persona (3 ECTS)

Ajudantia de Direcció (3 ECTS)

Script Editor (3 ECTS)

Direcció d'actors (3 ECTS)

Direcció Artística (3 ECTS)

El cinema a la televisió. Les sèries(3 ECTS)

Curtmetratges (9 ECTS)

Professorat

El nostre claustre docent està constituït principalment per professionals en actiu de la indústria del cinema l'experiència dels quals garanteix una formació d'acord amb la realitat de la professió avui dia.

Càmeres

ECIB disposa en propietat dels següents equips de càmera:

ARRI ALEXA SXT PLUS

L'ARRI ALEXA XT Plus (XT = Xtended Technology) és la càmera més versàtil i flexible de la gamma ALEXA XT. Amb un receptor sense fil integrat per al control remot de la càmera i la lent, sensors incorporats d'inclinació i gir, i connectors addicionals per al control de la càmera i la lent, l'ALEXA XT Plus ofereix un valor únic per a tots aquells que puguin prescindir d'un visor òptic. Com totes les càmeres ALEXA XT, té enregistrament ARRIRAW a la càmera, filtració ND interna, sensor Super 35 4:3, mode de sensor de Porta Oberta, captura de CDL integrada, suport LDS PL, nou suport de muntatge del visor, de-squeeze anamòrfic i alta llicències de velocitat, així com un nou ventilador súper silenciós.

RED Scarlet-W 5K

La RED Scarlet-W és una càmera de cinema digital que incorpora el sensor DRAGON amb una resolució nativa de 5K i un rang dinàmic de 16,5 stops, aquesta càmera brilla per la seva versatilitat. Permet gravar en R3D, ProRes i DNxHD (A més permet carregar fitxers 3D LUT que faciliten la previsualització en càmera de qualsevol look creat i desitjat.) Amb antena WiFi i micro de càmera integrats, aquesta petita meravella de la tecnologia pot arribar a gravar fins a 300fps a 2K (2:40:1) // 150fps a 4K (2:40:1) // 60fps a 5K (2: 40:1). Això no obstant, la velocitat no és la seva única virtut; part del gran potencial d'aquest model rau en la possibilitat de poder intercanviar fàcilment la torreta i així poder passar de muntures EOS (Canon) a PL (Arri-cinema 54mm). Aquest fet permet versatilitzar la càmera durant el transcurs de l'any, facilitant a més les classes diàries i elevant les prestacions en els projectes finals encarats a la projecció en sales. La càmera ve equipada amb els següents accessoris: Mounting plate (15mm), Bateries Red Brick, matte box, Red station mini-mag, 2 Xarxa Minimag de 120GB, muntura PL DSMC TI PL MOUNT (CAPTIVE), release de 19mm + DSMC MOUNTING PLAT i Follow focus.

ARRIFLEX 435

Creada el 1995, l'Arriflex 435, és una de les càmeres de cinema analògic més populars avui dia per la seva versatilitat. Proporciona una perfecta estabilitat d'imatge gràcies al seu obturador electrònic, lupa de gran resolució i sistema de capping shutter. Afegeix respecte a altres tipus de càmera a 35mm la possibilitat de treballar en format super 35mm i a velocitat de 150 fotogrames per segon. Permet canviar els ajustaments durant una presa i filmar amb diversos efectes de velocitat i obturació, oferint una gran llibertat creativa per al director i el DOP. Un altre factor extraordinari de l'Arri 435 és que permet veure allò filmat -en temps real- a través d'un senyal de vídeo. Pel que fa a la disposició de càrrega, la càmera permet utilitzar xassís de 60,122 i 400 metres.

Canon XF605

Canon XF605 és una nova i potent càmera de vídeo. La càmera cànon XF605 ofereix un nou nivell de rendiment i control per als professionals que treballen en solitari. Gràcies a un zoom òptic de 15x, la connectivitat professional i un avançat enfocament automàtic, que inclou l'AF amb detecció d'ulls i seguiment intel·ligent del cap per primera vegada a la sèrie XF, és una càmera de vídeo versàtil que s'adapta de forma còmoda a ús en estudi o sobre el terreny.

Blackmagic Pocket 6k EF

La Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K presenta un sensor Super 35 de 6144 x 3456 i facilita l'ús d'objectius fotogràfics EF més grans, a fi de crear imatges de qualitat cinematogràfica amb una profunditat de camp més baixa, la qual cosa al seu torn genera fons amb desenfocaments i efectes estil Bokeh. A més, la resolució addicional ofereix més flexibilitat per ajustar l'enquadrament durant les etapes d'edició i etalonatge. Això significa que es pot gravar en 6K i després, en la postproducció, fer un acostament i un reenquadrament per aconseguir plans generals i primers plans, tot amb una sola càmera i sense perdre qualitat.

BLACKMAGIC CINEMA 4K

La càmera cinematogràfica digital de resolució 4K més petita del mercat amb muntura per a objectius tipus PL, rang dinàmic excepcional i sensor Super 35 amb obturador global. Entre les seves prestacions es destaquen l'interval dinàmic de 12 passos, la possibilitat de gravar fitxers en format RAW 4K i ProRes, la pantalla tàctil per a l'ingrés de metadades i la carcassa d'alumini mecanitzat.

Trobades amb professionals

La Mirada d´ECIB s´estén més enllà de les nostres parets. Creiem que l'intercanvi d'idees, filosofia i formes de treballar amb professionals del medi cinematogràfic enriqueix la formació dels nostres alumnes. Mostra d'aquest afany per ampliar els nostres programes formatius, ECIB organitza periòdicament diverses activitats que compten amb la presència de professionals reconeguts de la indústria del cinema. S'organitzen eventualment masterclasses i seminaris, depenent de la disponibilitat del professional en qüestió. En els darrers anys hem tingut les visites de: Werner Herzog, Bela Tarr, Roger Deakins, els germans Dardenne, Rodrigo Sorogoyen, Agustí Villaronga, Fernando León d'Aranoa, José Luis Guerín, Matías Piñeiro, Víctor Erice, Andrés Duque, Nicolas Philibert, Mauro Herce, Carlos Saura, Adrián Sitaru, Bogdan Mirica, Albert Serra, Eugène Green, Carla Simon, Carlos Marques Marcet, Lucrècia Martel, Patricio Guzmán, Ricardo Íscar, Jaime Rosales, Neús Ballús, Meritxell Colell i Nuria Gimenez Lorang.

Werner Herzog

El director alemany va compartir la seva experiència de més de cinquanta anys fent cinema, va contestar les preguntes dels nostres alumnes i, sobretot, ens va transmetre aquest entusiasme que l’ha caracteritzat al llarg de la seva vida per emprendre projectes cinematogràfics.

«Pregunta’t si tens el desig i el coneixement per compartir la teva visió amb els altres i si aquest desig és realment molt molt intens probablement es transmetrà al públic.»

Pedro Costa

El 14 de febrer del 2023 el director portuguès Pedro Costa va conversar amb el nostre director acadèmic Pere Alberó en una magistral classe oberta a la qual van assistir alumnes de Diploma en Direcció cinematogràfica, Màster en Direcció Cinematogràfica i Màster en Documental.

Hermanos Dardenne

Els directors han xerrat de manera molt amena i propera sobre la seva metodologia de treball, la seva evolució com a cineastes, han comentat fragments de les seves pel·lícules i han respost amb interès a les preguntes realitzades pels alumnes.

Claudia Llosa

La directora peruana va impartir una masterclass per a tots els nostres alumnes de direcció i també un taller exclusiu per als alumnes del Màster en direcció cinematogràfica. Un taller actiu de creació, lectura i anàlisi d‟escenes a partir dels quals s‟anirà treballant un gran ventall d‟exercicis, tècniques estructurals per dotar d‟un estil propi i reconeixible a la narració cinematogràfica.

Jonás Trueba

Ens visita el director de “Els exiliats romàntics”, “Els il·lusos” i la nominada al Goya a la millor direcció novell “Totes les cançons parlen de mi”, entre moltes altres.

Trueba va mantenir una xerrada amb els nostres alumnes en què va presentar la seva nova pel·lícula ‘Qui ho impedeix’ i va parlar de la seva trajectòria com a cineasta.

Jaume Balagueró

Hem tingut el plaer de rebre a l’escola un prestigiós tàndem de professionals. Jaume Balagueró, director de tres de les pel·lícules de la saga REC, Mientras duermes i Frágiles entre d’altres. També Luís de la Madrid, muntador de moltes de les pel·lícules de Balagueró i Coordinador del màster en muntatge cinematogràfic que s’imparteix a ECIB. Durant el col·loqui van parlar de la relació professional i de l’evolució del procés de treball al llarg dels anys. Els nostres alumnes van poder resoldre els seus dubtes a la ronda de preguntes i respostes.

Béla Tarr

El cineasta hongarès Béla Tarr va impartir el gener de 2024 dues masterclasses per als nostres alumnes de direcció cinematogràfica: una masterclass conjunta per als nostres alumnes de direcció cinematogràfica; i un seminari exclusiu per als alumnes del màster en direcció cinematogràfica.

Influència fonamental del moviment fílmic remodernista, les seves pel·lícules en blanc i negre són un referent per a tota una generació de cineastes europeus i del cinema autoral americà. Amb un estil propi marcat pels llargs plans seqüència, lents moviments de cambra on i un minuciós treball coreogràfic destaquen a la seva obra els films Almanaque de Tardor (1984), Sátántangó (1994), Harmonies de Werckmeister (2000) i El cavall de Torí (2011).

Les masterclasses s’engloben al cicle Bela Tarr en què col·laborem al costat de Filmin, Filmoteca de Catalunya, l’acadèmia del Cinema Català, Zumzeig, La foradada Films.

Rodrigo Sorogoyen

El director madrileny va impartir una masterclass de 2 hores de durada on ens va desgranar moments clau en la realització i direcció d’actors a ANTIDISTURBIOS, EL REINO, QUE DIOS NOS PERDONE y STOCKHOLM.. Els assistents a la masterclass van apreciar, encara més, el treball de Rodrigo Sorogoyen i Isabel Peña en la investigació i escriptura de guió, els dots d’aquest per dirigir i l’increïble savoir faire d’actors com Raúl Arévalo, Àlex García, Hovik Keuchkerian o Roberto Àlber per mantenir-se dins dels seus respectius personatges davant les travetes que els planteja el director després de 15 o 17 preses.

Carla Simón

La directora i guionista de les multipremiades Estiu 1993 i Alcarràs va tornar a la nostra escola per impartir el seminari sobre preparació i treball amb actors per als nostres alumnes del màster en direcció cinematogràfica i posada en escena.

Franco Piavoli

El cineasta italià, autor de l?aclamada IL PIANETTA AZZURRO  per la qual va aconseguir l’admiració de companys de professió com Ermanno Olmi, Andrei Tarkovski o Jean Rouch, va impartir una masterclass als seus 89 anys en què va transmetre als nostres alumnes el seu afecte pel cinema .

Victor Erice

Durant una setmana a ECIB hem tingut la sort de comptar amb la presència de Víctor Erice que ha impartit el seminari “Documental i ficció, un acostament a la doble naturalesa del cinema”. Un recorregut personal i molt suggeridor per la història del cinema, just allà on conviuen i es complementen les estratègies de la ficció i del documental per fer del cinema una mica més viu.

Curtmetratges

A l’ECIB creiem que l'art cinematogràfic s'aprèn, sobretot, enfrontant-se a l'experiència que significa convertir en imatges allò que s'ha plasmat en paper. La teoria ha de ser assimilada a través de la pràctica de rodatge perquè aquesta cobri un sentit complet. Per això, el Diploma està dissenyat perquè cada alumne comenci a rodar des del primer any. Els rodatges estan dissenyats per assimilar les eines narratives que es van adquirint a les classes teòriques i perquè cada alumne descobreixi la seva pròpia autoria. Els curtmetratges destaquen la importància del treball en equip com a factor clau per a l'èxit de la pel·lícula. Els curtmetratges el primer any del Diploma es realitzen amb càmeres DSLR HD, en segon amb Blackmagic Ursa Mini 4K. El darrer any es roda en formats RAW de Cinema amb Black magic pocket 6K, XARXA SCARLET – WEAPON 5K, XARXA EPIC SCARLET MYSTERIUM-X 5K i Blackmagic Cinema Camera 4K muntura PL.

As Fraquejadas

Gime

La Paciencia del Agua

O que me parta un rayo

Pell de Fang

Sensoria

Lacrimosa

Entre Toma y Toma

Altres cursos relacionats