Totes les àrees
Tots els cursos
Diploma en Direcció Cinematogràfica

3 anys

·

Màster en Direcció Cinematogràfica i Posada a Escena

15 mesos

·

Curs d'Iniciació a la Direcció Cinematogràfica

1 any

·

Tots els cursos
Diploma en Direcció de Fotografia

2 anys

·

Màster en Direcció de Fotografia

1 any

·

Curs de Direcció de Fotografia

1 any

·

Curs Avançat de Direcció de Fotografia

1 any

·

Curs de Correcció de Color amb Davinci Resolve

1 any

·

Tots els cursos
Màster en Documental

1 any

·

Tots els cursos
Màster en Muntatge

1 any

·

Tots els cursos
Màster en Disseny de So Cinematogràfic

1 any

·

Tots els cursos
Curs d'Iniciació al guió

1 any

·

Postgrau de Guió per a Cinema i Tv

1 any

·

Tots els cursos
Curs d'Interpretació: Modern Method Acting

1 any

·

Tots els cursos
Curs de Correcció de Color amb Davinci Resolve

1 any

·

Totes les àrees
Tots els cursos
Diploma en Animació

3 anys

·

Tots els cursos
Màster en Animació 2D

18 mesos

·

Curs de Blender per a Animació 2D & 3D

1 any

·

Curs d'Iniciació a l'Animació 2D

1 any

·

Tots els cursos
Màster en Storyboard

1 any

·

Tots els cursos
Màster en Animació Stop-motion

18 mesos

·

Curs d´iniciació a l'animació Stop-motion

1 any

·

Tots els cursos
Màster en Concept Art i Disseny de personatges

1 any

·

Tots els cursos
Curs d'Iniciació a l'Animació 3D

1 any

·

Màster en Animació 3D

18 mesos

·

Curs Intensiu d'Animació 3D amb Autodesk Maya

90 dies

·

Curs de Blender per a Animació 2D & 3D

1 any

·

Tots els cursos
Màster en VFX

1 any

·

Tots els cursos
Genealogies d'un cinema en femení

20h

·

Curs en Direcció de Cinema. Per a menors entre 14 i 17 anys

36h

·

Curs d'estiu: Concept Art per a menors entre 15 i 17 anys

20h

·

Curs d'estiu: Animació Stop motion per a menors entre 15 i 17 anys

20h

·

Curs d'estiu: Animació 3D per a menors entre 15 i 17 anys

40h

·

Curs d'estiu: Animació 2D per a menors entre 15 i 17 anys

60h

·

Centro asociado a
ECIB. Escola de cinema de Barcelona. Copyright © Tots els drets reservats.

Màster en Direcció de Fotografia

1 any
·
Presencial
Forma estudiants amb coneixements avançats en fotografia cinematogràfica que vulguin adquirir una formació d'excel·lència utilitzant material de càmera i il·luminació professional i mitjans digitals per a la correcció de color; i sent supervisats per professionals de la cinematografia de primer nivell.

Màster en Direcció de Fotografia

10% de descompte fins el 30.04.24

Dades Bàsiques

Durada
15 mesos
Calendari
De l'1 d'octubre del 2024 al 14 de desembre del 2025
Lectiu
De l'1 d'octubre del 2024 al 19 de juny del 2025
Projecte Final
De juliol a desembre 2025
Horari lectiu
Dilluns a dijous de 16:00 a 20:00 h
Idioma
Castellà
Admissió
Postulació Prèvia i Prova daccés
Titulació
Màster en Direcció de Fotografia per UVic - Universitat de Vic | Universitat Central de Catalunya
Màster en Direcció de Fotografia per ECIB - Escola de Cinema de Barcelona

Presentació

L’objectiu és dotar l’alumne d’un nivell excel·lent de formació fotogràfica química i digital a través de l’experiència de workshops pràctics a classe i dirigir la fotografia d’un curtmetratge amb mitjans professionals supervisat pels millors directors de fotografia de la indústria del cinema a Espanya.

A qui va dirigit

El màster està dirigit a estudiants amb coneixements avançats en fotografia cinematogràfica provinents d’escoles de cinema, facultats de comunicació audiovisual, escoles de mitjans audiovisuals o simplement autodidactes amb gran experiència en la direcció de fotografia en cinema que vulguin adquirir una formació d’excel·lència utilitzant material de càmera i il·luminació professional i mitjans digitals per a la correcció de color; i sent supervisats per professionals de la cinematografia de primer nivell.

Metodologia pràctica

La metodologia emprada al màster és eminentment pràctica, orientada al seguiment individualitzat de l’alumne en la seva evolució com a Director de fotografia. Es fonamenta en la realització d’exercicis pràctics de domini de la llum a set i exteriors, i de correcció de color en postproducció, i en la impartició de seminaris amb alguns dels més importants tècnics especialistes i directors de fotografia del país . Els exercicis pràctics a plató i seminaris amb prestigiosos cineastes es roden amb les càmeres ARRI ALEXA SXT PLUS i RED SCARLET – W 5K. També s’hi inclouen workshops en 16mm i 35mm.

Programa del màster

Mòdul 1. Estils i metodologies de la fotografia al cinema (6 ECTS)

Mòdul 2. Classes teòriques i exercicis pràctics d'il·luminació, càmera i correcció de color al cinema (12 ECTS)

Mòdul 3. Preproducció d'un rodatge des del punt de vista de la direcció de fotografia(12 ECTS)

Mòdul 4. Realització del projecte, Treball final de màster (30 ECTS)

Seminaris amb reconeguts cineastes

Durant el màster s'impartiran diferents seminaris amb importants directors de fotografia i tècnics especialistes del país, a més de diverses classes magistrals. En tractar-se de cineastes en actiu de gran demanda a la indústria cinematogràfica la confirmació de dates de la seva participació es donarà durant el transcurs de l'any acadèmic. Els seminaris són de 16 hores lectives de durada. Tenint en compte la possibilitat que finalment algun d'aquests professionals no pogués assistir al màster, l'escola el substituiria per un de categoria professional semblant. Del “pool” de professionals contactats per ECIB dels que sortiran els 3 directors de fotografia que impartiran els seminaris està format per:

Xavi Gimenéz

2 Premis Gaudí a la Millor Fotografia i Premi Goya a la Millor Fotografia.

Filmografia destacada:

Marlowe (2022)
Legado en los huesos (2019)
100 metros (2016)
Contratiempo (2016)
El rey tuerto (2016)
Palmeras en la nieve (2015)
Tengo ganas de ti (2012)
Ágora (2009)
El maquinista (2004)

Daniel Aranyó

Premi Gaudí a la millor fotografia.

Filmografia destacada:

Bird Box: Barcelona (2023)
Loco por ella (2021)
Spider-Man: Lejos de casa (2019) 2au
Into the Badlands (2018)
Cold skin (2017)
Mr. Right (2015)
Regresión (2015)
Tres metros sobre el cielo (2010)

Ángeles García

Primera assistent de càmera/foquista, dels següents projectes:

Todos mienten (2023)
Matusalén (2023)
El silencio (2023)
Modelo 77 (2022)
Cuéntame cómo pasó (2022)
Veneno (2020)
Patria (2020)

Guillem Huertas

Primer assistent de càmera / foquista dels projectes següents:

El otro lado (2023)
El año de la furia (2020)
Malnazidos (2020)
Diecisiete (2019)
El pacto (2018)
Jurassic World: El reino caído (2018)
Dame tus ojos (2016)
Un monstruo viene a verme (2016)
El Niño (2014)
Lo imposible (2012)

Andreu Rebés

Premi Gaudí a la Millor Fotografia.

Filmografia destacada:

El favor (2023)
Historias para no contar (2022)
Sentimental (2020)
Félix (2018) – Serie de TV
73’ (2016)
Truman (2015)
Little Galicia (2015)

Tito Arcas

Amb més de 90 feines com a Gaffer i part de l’equip elèctric, destaquen els projectes:

Esperando a Dalí (2023) G
Fácil (2022) G
El amor en su lugar (2021) G
La boda de Rosa (2020) G
Un monstruo viene a verme (2016) E
El olivo (2016) G
Lucía y el sexo (2001) E

ECIB organitza periòdicament diverses activitats que compten amb la presència de reconeguts professionals de la indústria del cinema. Aquestes són algunes de les darreres visites relacionades amb el màster.

Roger Deakins

El director de Fotografia és reconegut pel seu treball amb els Germans Coen, Sam Mendes o Denis Villeneuve. Ha guanyat dos premis Óscars a millor Direcció de Fotografia per Blade Runner 2049 i 1917.

Santiago Racaj

A l’estupenda xerrada del director de fotografia de, entre d’altres: Magical Girl, La Herida, Estiu 1993 o Los Ilusos, es va unir al tram final la nostra professora del diploma de direcció cinematogràfica, Celia Rico, directora de la pel·lícula “Viaje al cuarto de una madre“, film en què van treballar junts.

José Luis Alcaine

Un dels millors directors de fotografia de la història del nostre cinema, 5 premis Goya i 21 nominacions a millor fotografia. Premi Nacional de Cinematografia. Director de fotografia de 164 pel·lícules i sèries de TV. Entre elles grans clàssics del nostre cinema: El sur (Víctor Erice, 1983), El viaje a ninguna parte (Fernando Fernán Gómez, 1986), Mujeres al borde de un ataque de nervios (Pedro Almodóvar, 1988), Belle Époque (Fernando Trueba, 1992), Jamón, Jamón (Bigas Luna, 1993), La mala educación (Pedro Almodóvar, 2004), Volver (Pedro Almodóvar, 2006) Las trece rosas (Emlio Martínez Lázaro, 2007).

Daniela Cajias

La directora de fotografia guanyadora del Goya a millor direcció de fotografia el 2021 per «Las niñas» i directora de fotografía de «Alcarràs», va impartir a la nostra escola el taller «L’art d’Observar»

Josep Maria Civit

El director de fotografia de nombrosos projectes dirigits per Agustí Villaronga destaquen a la seva filmografia els llargmetratges següents:

  • Incierta Gloria
  • El rey de la Habana
  • La vampira de Barcelona
  • La cara oculta
  • Cándida

Pablo Rosso

El director de fotografia de la saga completa de “REC”, “Veronica” i “Mientras duermes”, va impartir una masterclass  sobre pràctiques de càmera i il·luminació en set.

Càmeres

Els alumnes del Màster en Direcció de Fotografia utilitzaran per a tots els exercicis pràctics del programa la càmera ARRI ALEXA SXT PLUS. En disposar-la ECIB en propietat, aquesta càmera serà el principal vehicle daprenentatge durant el curs. L’ARRI ALEXA SXT PLUS és la càmera més utilitzada a les produccions cinematogràfiques professionals a tot el món.

ECIB disposa en propietat dels següents equips de càmera:

ARRI ALEXA SXT - PLUS

L'ARRI ALEXA XT Plus (XT = Xtended Technology) és la càmera més versàtil i flexible de la gamma ALEXA XT. Amb un receptor sense fil integrat per al control remot de la càmera i la lent, sensors incorporats d'inclinació i gir, i connectors addicionals per al control de la càmera i la lent, l'ALEXA XT Plus ofereix un valor únic per a tots aquells que puguin prescindir d'un visor òptic. Com totes les càmeres ALEXA XT, té enregistrament ARRIRAW a la càmera, filtració ND interna, sensor Super 35 4:3, mode de sensor de Porta Oberta, captura de CDL integrada, suport LDS PL, nou suport de muntatge del visor, de-squeeze anamòrfic i alta llicències de velocitat, així com un nou ventilador súper silenciós.

ARRIFLEX 435

Creada el 1995, l'Arriflex 435, és una de les càmeres de cinema analògic més populars avui dia per la seva versatilitat. Proporciona una perfecta estabilitat d'imatge gràcies al seu obturador electrònic, lupa de gran resolució i sistema de capping shutter. Afegeix respecte a altres tipus de càmera a 35mm la possibilitat de treballar en format super 35mm i a velocitat de 150 fotogrames per segon. Permet canviar els ajustaments durant una presa i filmar amb diversos efectes de velocitat i obturació, oferint una gran llibertat creativa per al director i el DOP. Un altre factor extraordinari de l'Arri 435 és que permet veure allò filmat -en temps real- a través d'un senyal de vídeo. Pel que fa a la disposició de càrrega, la càmera permet utilitzar xassís de 60,122 i 400 metres.

RED SCARLET WEAPON DRAGON 5K

La RED Scarlet-W és una càmera de cinema digital que incorpora el sensor DRAGON amb una resolució nativa de 5K i un rang dinàmic de 16,5 stops, aquesta càmera brilla per la seva versatilitat. Permet gravar en R3D, ProRes i DNxHD (A més permet carregar fitxers 3D LUT que faciliten la previsualització en càmera de qualsevol look creat i desitjat.) Amb antena WiFi i micro de càmera integrats, aquesta petita meravella de la tecnologia pot arribar a gravar fins a 300fps a 2K (2:40:1) // 150fps a 4K (2:40:1) // 60fps a 5K (2: 40:1). Això no obstant, la velocitat no és la seva única virtut; part del gran potencial d'aquest model rau en la possibilitat de poder intercanviar fàcilment la torreta i així poder passar de muntures EOS (Canon) a PL (Arri-cinema 54mm). Aquest fet permet versatilitzar la càmera durant el transcurs de l'any, facilitant a més les classes diàries i elevant les prestacions en els projectes finals encarats a la projecció en sales. La càmera ve equipada amb els següents accessoris: Mounting plate (15mm), Bateries Red Brick, matte box, Red station mini-mag, 2 Xarxa Minimag de 120GB, muntura PL DSMC TI PL MOUNT (CAPTIVE), release de 19mm + DSMC MOUNTING PLAT i Follow focus.

CANON XF605

Canon XF605 és una nova i potent càmera de vídeo. La càmera cànon XF605 ofereix un nou nivell de rendiment i control per als professionals que treballen en solitari. Gràcies a un zoom òptic de 15x, la connectivitat professional i un avançat enfocament automàtic, que inclou l'AF amb detecció d'ulls i seguiment intel·ligent del cap per primera vegada a la sèrie XF, és una càmera de vídeo versàtil que s'adapta de forma còmoda a ús en estudi o sobre el terreny.

BLACKMAGIC POCKET CINEMA CAMERA 6K

La Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K presenta un sensor Super 35 de 6144 x 3456 i facilita l'ús d'objectius fotogràfics EF més grans, a fi de crear imatges de qualitat cinematogràfica amb una profunditat de camp més baixa, la qual cosa al seu torn genera fons amb desenfocaments i efectes estil Bokeh. A més, la resolució addicional ofereix més flexibilitat per ajustar l'enquadrament durant les etapes d'edició i etalonatge. Això significa que es pot gravar en 6K i després, en la postproducció, fer un acostament i un reenquadrament per aconseguir plans generals i primers plans, tot amb una sola càmera i sense perdre qualitat.

BLACKMAGIC POCKET CINEMA CAMERA 4K

La càmera cinematogràfica digital de resolució 4K més petita del mercat amb muntura per a objectius tipus PL, rang dinàmic excepcional i sensor Super 35 amb obturador global. Entre les seves prestacions es destaquen l'interval dinàmic de 12 passos, la possibilitat de gravar fitxers en format RAW 4K i ProRes, la pantalla tàctil per a l'ingrés de metadades i la carcassa d'alumini mecanitzat.

Curtmetratges

Els alumnes inscrits dirigeixen la fotografia dels curtmetratges escrits i dirigits pels alumnes del Màster en Direcció Cinematogràfica.

Igualment, tenen l’oportunitat de treballar a la resta de curtmetratges del màster, exercint altres funcions destacades dins de l’equip de càmera i il·luminació, ja sigui com Gaffer, operador, foquista, elèctric, DIT, colorista o assistent.

Els millors curtmetratges realitzats durant el màster de direcció cinematogràfica són exhibits a una sala cinematogràfica preparada per a projecció en 4K i so 5.1.

Dejar ir

L'ultima versió

Cos

La Recaiguda

Mamá no quiere ir a la playa

El último macho

Lluna

Lo que no hablo con mi madre

Projectes en 35mm

Durant el Màster es plantejaran exercicis amb suport fotoquímic (pel·lícula en 35mm) que abastaran:

  • El coneixement mecànic de la càmera (càrrega de xassís, enfilat de la pel·lícula, etc)
  • Les proves de càmera (test de fixació, velocitat, enquadrament, etc)
  • El rodatge d’escenes (control exhaustiu de l’exposició, el contrast i el color en diferents situacions lumíniques)
  • L’emulsió cinematogràfica: suport, característiques físiques, tipus de pel·lícules.
  • Flux de treball en cel·luloide: Telecine, escanejat.
  • Procés d’Intermediat Digital Sensitometria i colorimetria analògica
  • Història tècnica del cinema: càmeres i suports a 16, 35, 70 mm.
  • Evolució històrica de l’etalonatge de pel·lícules: del color timing al color grading.
  • Processos de laboratori.

Alguns exemples de projectes en 35mm

L'ultima giornata

Spot Cornetto

Saudade

Who am i

Spot Porsche

Left Unsaid

Professorat

El nostre claustre docent està constituït principalment per professionals en actiu de la indústria del cinema l'experiència dels quals garanteix una formació d'acord amb la realitat de la professió avui dia.

Admissió

Per poder accedir-hi és imprescindible postular-se. Per a l’admissió no es valorarà només el coneixement teòric de la fotografia aplicada al cinema sinó també, i especialment, les habilitats demostrades en rodatge. S’examinaran els treballs realitzats prèviament pel postulant amb una atenció especial a la factura visual de les seves produccions. El currículum acadèmic del participant és important per valorar-ne l’admissió al màster, però no determinant per a la resolució final.

És també fonamental disposar de coneixements bàsics del programari de correcció de color Davinci Resolve. Si no us atresoreu aquests coneixements, l’escola ofereix l’oportunitat d’assimilar-los a través del curs intensiu de correcció de color que s’imparteix a ECIB durant el mes de juliol.

Per a aquells alumnes que no siguin admesos al màster de fotografia, l’escola ofereix l’opció d’accedir al curs avançat en direcció fotogràfica i el curs de correcció de color que s’imparteixen d’octubre a juny, per assolir el nivell demanat i poder matricular-se al màster a la següent edició.

Altres cursos relacionats