Totes les àrees
Tots els cursos
Diploma en Direcció Cinematogràfica

3 anys

·

Màster en Direcció Cinematogràfica i Posada a Escena

15 mesos

·

Curs d'Iniciació a la Direcció Cinematogràfica

1 any

·

Tots els cursos
Diploma en Direcció de Fotografia

2 anys

·

Màster en Direcció de Fotografia

1 any

·

Curs de Direcció de Fotografia

1 any

·

Curs Avançat de Direcció de Fotografia

1 any

·

Curs de Correcció de Color amb Davinci Resolve

1 any

·

Tots els cursos
Màster en Documental

1 any

·

Tots els cursos
Màster en Muntatge

1 any

·

Tots els cursos
Màster en Disseny de So Cinematogràfic

1 any

·

Tots els cursos
Curs d'Iniciació al guió

1 any

·

Postgrau de Guió per a Cinema i Tv

1 any

·

Tots els cursos
Curs d'Interpretació: Modern Method Acting

1 any

·

Tots els cursos
Curs de Correcció de Color amb Davinci Resolve

1 any

·

Totes les àrees
Tots els cursos
Diploma en Animació

3 anys

·

Tots els cursos
Màster en Animació 2D

18 mesos

·

Curs de Blender per a Animació 2D & 3D

1 any

·

Curs d'Iniciació a l'Animació 2D

1 any

·

Tots els cursos
Màster en Storyboard

1 any

·

Tots els cursos
Màster en Animació Stop-motion

18 mesos

·

Curs d´iniciació a l'animació Stop-motion

1 any

·

Tots els cursos
Màster en Concept Art i Disseny de personatges

1 any

·

Tots els cursos
Curs d'Iniciació a l'Animació 3D

1 any

·

Màster en Animació 3D

18 mesos

·

Curs Intensiu d'Animació 3D amb Autodesk Maya

90 dies

·

Curs de Blender per a Animació 2D & 3D

1 any

·

Tots els cursos
Màster en VFX

1 any

·

Tots els cursos
Genealogies d'un cinema en femení

20h

·

Curs en Direcció de Cinema. Per a menors entre 14 i 17 anys

36h

·

Curs d'estiu: Concept Art per a menors entre 15 i 17 anys

20h

·

Curs d'estiu: Animació Stop motion per a menors entre 15 i 17 anys

20h

·

Curs d'estiu: Animació 3D per a menors entre 15 i 17 anys

40h

·

Curs d'estiu: Animació 2D per a menors entre 15 i 17 anys

60h

·

Centro asociado a
ECIB. Escola de cinema de Barcelona. Copyright © Tots els drets reservats.

Diploma en Direcció de Fotografia

2 anys
·
Presencial
El Diploma en Direcció de Fotografia forma a interessats amb coneixements previs o sense, en aprendre l'ús de les eines (llum, càmera, postproducció) que conjuguen el procés de treball cinematogràfic. D'aquesta manera prepara l'alumne per exercir el rol de D.O.P. i els seus departaments associats a projectes audiovisuals.

Diploma en Direcció de Fotografia

10% de Descompte abans del 30.04.24

Dades Bàsiques

Durada
2 anys
Crèdits
120 ECTS
Calendari
1 d'octubre del 2024 al 21 de juny del 2025 (1r any)
Horari
De dilluns a divendres de 10:00 a 14:00
Idioma
Castellà
Requisits
18 anys. Titulació Batxillerat o Cicle Formatiu. Sense selectivitat
Titulació
Diploma en Direcció de Fotografia per la Uvic - Universitat de Vic | Universitat Central de Catalunya
Diploma en Direcció de Fotografia per ECIB

Presentació

Durant més de cent anys el suport fotoquímic ha estat l’únic instrument capaç de captar llums i ombres per convertir-les en llenguatge visual mostrant idees i emocions al cinema. Actualment la versatilitat dels suports digitals conviuen i competeixen amb la qualitat clàssica del negatiu fílmic.

Conscients d’aquesta realitat, ECIB ha dissenyat un Diploma de Direcció de Fotografia el programa del qual parteix de l’aprenentatge dels processos físics del cinema analògic i que s’orienta cap al profund coneixement pràctic dels processos digitals a la fotografia cinematogràfica actual i de quina manera aquests afecten tant a la narrativa de la història com al procés de producció del film.

Workflow, Color grading, LUTs, 4K, ACES, False Color, Raw, DIT o ASC-CDL són termes que ens porten cap a un nou professional de la fotografia sense oblidar la importància de la seva essència professional.

Objectiu

Dotar l’alumne del coneixement de tècniques bàsiques i avançades d’il·luminació al món del cinema i capacitar-lo en l’ús de les càmeres digitals en alta definició en format comprimit i raw.

A qui va dirigit

A estudiants a partir dels 18 anys de cinematografia, fotografia i audiovisuals en general o interessats a conèixer les eines per treballar la llum al procés cinematogràfic.

La metodologia és eminentment pràctica basada en els rodatges d’exercicis a set i exteriors. Els programes de correcció de color, flux de treball i VFX dotaran l’alumne de l’experiència necessària per entendre la importància de crear la llum en els processos de postproducció digital.
Garantir a l’alumne un gran nombre d’hores pràctiques exercint de directors de fotografia als curtmetratges que escriuen i dirigeixen els alumnes del Diploma de Direcció Cinematogràfica.

Programa

A ECIB creiem que l'art cinematogràfic s'aprèn, sobretot, enfrontant-se a l'experiència que significa convertir en imatges allò que s'ha plasmat en paper. La teoria ha de ser assimilada a través de la pràctica de rodatge perquè aquesta cobri un sentit complet.

1er Any

Mòdul 1 (9 ECTS)

- Fonaments de la fotografia
- Control de la imatge: El llenguatge de les òptiques
- Treball al decorat

Mòdul 2 (9 ECTS)

- Exposició: la geometria de la llum
- Eines de la il·luminació
- Càmera i equips auxiliars

Mòdul 3 (9 ECTS)

- Llum i estil I: L'atmosfera i la posada en escena
- Llum i estil II: La construcció del personatge
- Llum i estil III: Il·luminant l'acció

Mòdul 4 (9 ECTS)

- El senyal de vídeo Digital I
- El senyal de vídeo Digital II
- El senyal de vídeo Digital III

Mòdul 5 (9 ECTS)

- Curtmetratges

Mòdul 6 (9 ECTS)

- Llenguatge cinematogràfic

Mòdul 7 (6 ECTS)

- Ajudantia de Direcció
- Història del Cinema
- Direcció artística
- Script Editor

2n Any

Mòdul 1 (9 ECTS)

- Aspectes avançats: fotografia cinematogràfica
- Suports químics: sensitometria i densitometria
- Teoria del color

Mòdul 2 (9 ECTS)

- Preparació d'un projecte des de la fotografia I
- Preparació d'un projecte des de la fotografia II: elecció de la material
- La llum al servei d'una història

Mòdul 3 (9 ECTS)

- Cinema Digital I: workflows
- Cinema Digital II: Càmeres
- Cinema Digital III: DIT

Mòdul 4 (9 ECTS)

- Correcció de color I
- Correcció de color II

Mòdul 5 (9 ECTS)

Curtmetratges

Mòdul 6 (9 ECTS)

Llenguatge cinematogràfic

Mòdul 7 (6 ECTS)

- Producció executiva
- Script Editor
- Ajudantia de Direcció
- Direcció Artística

Càmeres

ECIB disposa en propietat les següents càmeres per a la realització de treballs a classe i la creació de curtmetratges.

ARRI ALEXA SXT PLUS

L'ARRI ALEXA XT Plus (XT = Xtended Technology) és la càmera més versàtil i flexible de la gamma ALEXA XT. Amb un receptor sense fil integrat per al control remot de la càmera i la lent, sensors incorporats d'inclinació i gir, i connectors addicionals per al control de la càmera i la lent, l'ALEXA XT Plus ofereix un valor únic per a tots aquells que puguin prescindir d'un visor òptic. Com totes les càmeres ALEXA XT, té enregistrament ARRIRAW a la càmera, filtració ND interna, sensor Super 35 4:3, mode de sensor de Porta Oberta, captura de CDL integrada, suport LDS PL, nou suport de muntatge del visor, de-squeeze anamòrfic i alta llicències de velocitat, així com un nou ventilador súper silenciós.

RED SCARLET-W

La RED Scarlet-W és una càmera de cinema digital que incorpora el sensor DRAGON amb una resolució nativa de 5K i un rang dinàmic de 16,5 stops, aquesta càmera brilla per la seva versatilitat. Permet gravar en R3D, ProRes i DNxHD (A més permet carregar fitxers 3D LUT que faciliten la previsualització en càmera de qualsevol look creat i desitjat.) Amb antena WiFi i micro de càmera integrats, aquesta petita meravella de la tecnologia pot arribar a gravar fins a 300fps a 2K (2:40:1) // 150fps a 4K (2:40:1) // 60fps a 5K (2: 40:1). Això no obstant, la velocitat no és la seva única virtut; part del gran potencial d'aquest model rau en la possibilitat de poder intercanviar fàcilment la torreta i així poder passar de muntures EOS (Canon) a PL (Arri-cinema 54mm). Aquest fet permet versatilitzar la càmera durant el transcurs de l'any, facilitant a més les classes diàries i elevant les prestacions en els projectes finals encarats a la projecció en sales. La càmera ve equipada amb els següents accessoris: Mounting plate (15mm), Bateries Red Brick, matte box, Red station mini-mag, 2 Xarxa Minimag de 120GB, muntura PL DSMC TI PL MOUNT (CAPTIVE), release de 19mm + DSMC MOUNTING PLAT i Follow focus.

ARRIFLEX 435

Creada el 1995, l'Arriflex 435, és una de les càmeres de cinema analògic més populars avui dia per la seva versatilitat. Proporciona una perfecta estabilitat d'imatge gràcies al seu obturador electrònic, lupa de gran resolució i sistema de capping shutter. Afegeix respecte a altres tipus de càmera a 35mm la possibilitat de treballar en format super 35mm i a velocitat de 150 fotogrames per segon. Permet canviar els ajustaments durant una presa i filmar amb diversos efectes de velocitat i obturació, oferint una gran llibertat creativa per al director i el DOP. Un altre factor extraordinari de l'Arri 435 és que permet veure allò filmat -en temps real- a través d'un senyal de vídeo. Pel que fa a la disposició de càrrega, la càmera permet utilitzar xassís de 60,122 i 400 metres.

RED SCARLET MYSTERIUM-X

La RED Scarlet-W és una càmera de cinema digital que incorpora el sensor DRAGON amb una resolució nativa de 5K i un rang dinàmic de 16,5 stops, aquesta càmera brilla per la seva versatilitat. Permet gravar en R3D, ProRes i DNxHD (A més permet carregar fitxers 3D LUT que faciliten la previsualització en càmera de qualsevol look creat i desitjat.) Amb antena WiFi i micro de càmera integrats, aquesta petita meravella de la tecnologia pot arribar a gravar fins a 300fps a 2K (2:40:1) // 150fps a 4K (2:40:1) // 60fps a 5K (2: 40:1). Això no obstant, la velocitat no és la seva única virtut; part del gran potencial d'aquest model rau en la possibilitat de poder intercanviar fàcilment la torreta i així poder passar de muntures EOS (Canon) a PL (Arri-cinema 54mm). Aquest fet permet versatilitzar la càmera durant el transcurs de l'any, facilitant a més les classes diàries i elevant les prestacions en els projectes finals encarats a la projecció en sales. La càmera ve equipada amb els següents accessoris: Mounting plate (15mm), Bateries Red Brick, matte box, Red station mini-mag, 2 Xarxa Minimag de 120GB, muntura PL DSMC TI PL MOUNT (CAPTIVE), release de 19mm + DSMC MOUNTING PLAT i Follow focus.

BLACKMAGIC 6K

La Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K presenta un sensor Super 35 de 6144 x 3456 i facilita l'ús d'objectius fotogràfics EF més grans, a fi de crear imatges de qualitat cinematogràfica amb una profunditat de camp més baixa, la qual cosa al seu torn genera fons amb desenfocaments i efectes estil Bokeh. A més, la resolució addicional ofereix més flexibilitat per ajustar l'enquadrament durant les etapes d'edició i etalonatge. Això significa que es pot gravar en 6K i després, en la postproducció, fer un acostament i un reenquadrament per aconseguir plans generals i primers plans, tot amb una sola càmera i sense perdre qualitat.

BLACKMAGIC CINEMA 4K

La càmera cinematogràfica digital de resolució 4K més petita del mercat amb muntura per a objectius tipus PL, rang dinàmic excepcional i sensor Super 35 amb obturador global. Entre les seves prestacions es destaquen l'interval dinàmic de 12 passos, la possibilitat de gravar fitxers en format RAW 4K i ProRes, la pantalla tàctil per a l'ingrés de metadades i la carcassa d'alumini mecanitzat.

Exercicis de Classe

Memòries d'una Geisha

Exercici a classe de recreació del treball de fotografia realitzat per Dion Beebe al llargmetratge Memòries d’una Geisha (Rob Marshall, 2005)

Comparativa Roger Deakins

Treball de recreació en plató de la llum i composició creada per Roger Deakins per a The Man Who wasn’t There (Joel & Ethan Coen, 2001)

Rogue One

Alumnes del segon curs del diploma de direcció de fotografia recreant a classe el treball de Greig Fraser per a Rogue One (Gareth Edwards, 2016)

Blade Runner

El 1982 Jordan Cronenweth va enlluernar amb el seu treball a Blade Runner de Ridley Scott. Els alumnes recreen a classe una de les escenes de la pel·lícula.

Peaky Blinders

Els alumnes del diploma de fotografia no només recreen a classe la gran fotografia de George Steel per a Peaky Blinders, sinó que interpreten els seus protagonistes com a actors professionals.

Inception

Exercici de recreació en plató del treball realitzat per Wally Pfister a Inception (Christopher Nolan, 2010)

True Romance

Imitació d’estil per part dels alumnes del diploma recreant la llum de Jeffrey L. Kimball a True Romance (Tony Scott, 1993).

John Woo

Rodant un pla en plató a l’estil del cineasta hongkongès John Woo, amb els seus característics slow motion.

Masterclasses

La Mirada d´ECIB s´estén més enllà de les nostres parets. Creiem que lintercanvi didees, filosofia i formes de treballar amb professionals del medi cinematogràfic enriqueix la formació dels nostres alumnes. Mostra d’aquest afany per ampliar els nostres programes formatius, ECIB organitza periòdicament diverses activitats que compten amb la presència de professionals reconeguts de la indústria del cinema.

Roger Deakins

El director de Fotografia és reconegut pel seu treball amb els Germans Coen, Sam Mendes o Denis Villeneuve. Ha guanyat dos premis Óscars a millor Direcció de Fotografia per Blade Runner 2049 i 1917.

Jose Luis Alcaine

Un dels millors directors de fotografia de la història del nostre cinema, 5 premis Goya i 21 nominacions a millor fotografia. Premi Nacional de Cinematografia. Director de fotografia de 164 pel·lícules i sèries de TV. Entre elles grans clàssics del nostre cinema: El sur (Víctor Erice, 1983), El viaje a ninguna parte (Fernando Fernán Gómez, 1986), Mujeres al borde de un ataque de nervios (Pedro Almodóvar, 1988), Belle Époque (Fernando Trueba, 1992), Jamón, Jamón (Bigas Luna, 1993), La mala educación (Pedro Almodóvar, 2004), Volver (Pedro Almodóvar, 2006) Las trece rosas (Emlio Martínez Lázaro, 2007).

Daniela Cajías

La directora de fotografia guanyadora del Goya a millor direcció de fotografia el 2021 per «Las niñas» i directora de fotografía de «Alcarràs», va impartir a la nostra escola el taller «L’art d’Observar»

Santiago Racaj

A l’estupenda xerrada del director de fotografia de, entre d’altres: Magical Girl, La Herida, Estiu 1993 o Los Ilusos, es va unir al tram final la nostra professora del diploma de direcció cinematogràfica, Celia Rico, directora de la pel·lícula “Viaje al cuarto de una madre“, film en què van treballar junts.

Pablo Rosso

El director de fotografia de la saga completa de “REC”, “Veronica” i “Mientras duermes”, va impartir una masterclass  sobre pràctiques de càmera i il·luminació en set.

Josep María Civit

El director de fotografia de nombrosos projectes dirigits per Agustí Villaronga destaquen a la seva filmografia els llargmetratges següents:

  • Incierta Gloria
  • El rey de la Habana
  • La vampira de Barcelona
  • La cara oculta
  • Cándida

Professorat

El nostre claustre docent està constituït principalment per professionals en actiu de la indústria del cinema l'experiència dels quals garanteix una formació d'acord amb la realitat de la professió avui dia.

Curtmetratges

L'aprenentatge del maneig de la llum s'assimila a través de la participació activa als curtmetratges de l'escola. Els projectes els escriuen i dirigeixen els alumnes en el marc del Diploma en Direcció Cinematogràfica. Els alumnes del Diploma de Direcció de Fotografia es responsabilitzen del procés complet tècnic i artístic de la direcció de fotografia dels curtmetratges, des de l'anàlisi preliminar en la lectura del guió a la postproducció final.

La Paciencia del Agua

Extraña

Sensoria

Pell de Fang

As Fraquejadas

Lacrimosa

Sucio

O que me parta un rayo

Altres cursos relacionats