Totes les àrees
Tots els cursos
Diploma en Direcció Cinematogràfica

3 anys

·

Presencial

Máster en Dirección de Cine - ECIB - Escola de Cinema de Barcelona
Màster en Direcció Cinematogràfica i Posada a Escena

15 mesos

·

Presencial

Iniciación a la dirección cinematografíca - ECIB - Escola de Cinema de Barcelona
Curs d'Iniciació a la Direcció Cinematogràfica

1 any

·

Presencial

Tots els cursos
Diploma en Dirección de Fotografía - ECIB - Escola de Cinema De Barcelona
Diploma en Direcció de Fotografia

2 anys

·

Presencial

Máster en Dirección de Fotografía - ECIB
Màster en Direcció de Fotografia

1 any

·

Presencial

Curso de dirección de fotografía - ECIB
Curs de Direcció de Fotografia

1 any

·

Presencial

Curso Avanzado de Dirección de Fotografía - ECIB - Escola de Cinema de Barcelona
Curs Avançat de Direcció de Fotografia

1 any

·

Presencial

ECIB - Curso de Corrección de Color con Davinci Resolve
Curs de Correcció de Color amb Davinci Resolve

1 any

·

Presencial

Máster en Documental - Portada - ECIB - Escuela de Cine de Barcelona
Màster en Documental

Del 13 de gener al 30 de setembre

·

Presencial

Màster en Muntatge

1 any

·

Presencial

Màster en Disseny de So Cinematogràfic

1 any

·

Presencial

Tots els cursos
Curso de Iniciación al guion - ECIB - Escuela de Cine de Barcelona - Portada 2
Curs d'Iniciació al guió

1 any

·

Presencial

POSTGRADO GUION - ECIB - Escola de Cinema de Barcelona
Postgrau de Guió per a Cinema i Tv

1 any

·

Presencial

Curs de crítica de cinema i sèries de televisió

·

Presencial

Curs d'Interpretació: Modern Method Acting

1 any

·

Presencial

ECIB - Curso de Corrección de Color con Davinci Resolve
Curs de Correcció de Color amb Davinci Resolve

1 any

·

Presencial

Totes les àrees
ECIB - Portada Diploma Animación
Diploma en Animació

3 anys

·

Presencial

Tots els cursos
Màster en Disseny de Personatges amb Daniel Fernández Casas

10 mesos

·

Presencial

Màster en Animació 2D

18 mesos

·

Presencial

Curso Blender ECIB Portada
Curs de Blender per a Animació 2D & 3D

5 mesos

·

Presencial

ECIB Curso de Iniciación a la animación 2D - Portada
Curs d'Iniciació a l'Animació 2D

1 any

·

Presencial

Tots els cursos
Curs d'Iniciació a l'Animació 3D

1 any

·

Presencial

ECIB - Máster en Animación 3D
Màster en Animació 3D

18 mesos

·

Presencial

Curs Intensiu d'Animació 3D amb Autodesk Maya

90 dies

·

Presencial

Curso Blender ECIB Portada
Curs de Blender per a Animació 2D & 3D

5 mesos

·

Presencial

Màster en Storyboard

7 mesos

·

Presencial

Tots els cursos
ECIB - Master Stop Motion
Màster en Animació Stop-motion

18 mesos

·

Presencial

ECIB Curso de Iniciación al Stopmotion
Curs d´iniciació a l'animació Stop-motion

1 any

·

Presencial

Tots els cursos
Màster en Disseny de Personatges amb Daniel Fernández Casas

10 mesos

·

Presencial

Màster en Concept Art

1 any

·

Presencial

ECIB - Máster de VFX - PORTADA
Màster en VFX

1 any

·

Presencial

Màster en Disseny de Personatges amb Daniel Fernández Casas

10 mesos

·

Presencial

Cursos d'estiu
Centro asociado a
ECIB. Escola de cinema de Barcelona. Copyright © Tots els drets reservats.
Centro asociado a
ECIB. Escola de cinema de Barcelona. Copyright © Tots els drets reservats.

ENYA – L’ambició de l’animació 3D

ENYA – L’ambició de l’animació 3D

26 jul. 2024
BG ENYA ECIB

Després de 18 mesos de producció, hem pogut veure una versió final del curtmetratge ENYA. El qual ens va sorprendre per la seva personalitat i un increïble resultat.

Hem xerrat amb Melania Gottardo, alumna de Màster en Animació 3D i creadora del curt amb Diego Salazar. Us expliquem el procés que hi ha hagut darrere del film.

 

Decidits a crear un curtmetratge d’animació

Tot va començar quan a classe el seu tutor va mostrar els projectes finals de Màster del curs anterior, fascinats per alguns, tots dos van pensar que podrien fer un pas més i experimentar amb un projecte més ambiciós. Des d’aquell moment, el seu objectiu va ser fer un curtmetratge conjunt. Diego i Melania, amb la seva companya Karen Córdoba, en poques setmanes van tenir una idea sòlida i el guió llest.

El projecte ha tingut una durada de 18 mesos. Començant el gener del 2023 i finalitzant el juliol del 2024.

Fotografia de Melania Gottardo i Diego Salazar a l’escola.

Una història màgica

En una taverna en una vall mística, l’Enya, una nena petita, està entusiasmada amb l’arribada del seu gran dia. Per fi tindreu l’oportunitat de practicar la màgia i amb sort arribar a descobrir el vostre objecte familiar encantat. No estarà sola, amb l’ajuda del seu pare, Enya intentarà trobar la connexió amb algun dels objectes màgics especials de la que és la seva herència familiar. Trobareu amb èxit l’enllaç que esperen sense desastres? Ens pregunten els directors a la sinopsi del curtmetratge.

Des del primer moment, van tenir clar que la història giraria al voltant d’una nena que exploraria, des de la tendresa i la innocència, el poder de la màgia per primera vegada.

“Els elements màgics eren l’excusa perfecta que vam trobar per experimentar a nivell tècnic. Volíem investigar diferents eines com Renderman, Substance 3D Designer o Blender. També sentíem que podia donar-nos molt de joc a nivell creatiu, molta llibertat a nivell de narració, de conformar models , animació, efectes…” ens explica una Melania satisfeta i contenta amb la seva obra. En un any que han compaginat un treball ardu amb un altre dels grans projectes d’animació 3D de l’escola com “El mega robatori”, Melània no pot evitar mostrar un afecte especial per Enya. “Era molt bonic per a nosaltres ensenyar la relació amb la seva família: el pare (o també la mare, en altres versions); sempre tenien un rol d’amor i tendresa cap a Enya, donant suport al seu creixement. Per relacionar la màgia amb la família en vam crear una simbologia per a tots els objectes màgics. Així tenien un senyal didentitat.”

 

Modelant el món i els personatges des de zero

En total, hi ha 106 models entre props, personatges i escenaris. Tots ells modelats i texturitzats a mà. 94 estan riggeats.

Els objectes són crucials no només en la història, sinó en el repte que hi ha hagut darrere seu. Ja que tots ells han tingut diferents versions amb múltiples textures i rigs a causa del morphing que pateixen al llarg del curt. Pedra, fusta o gel són alguns exemples d’aquestes transformacions.

Diego i Melania destaquen:

El professor de rigging ens va mostrar referències d’aquesta tècnica ia partir d’aquell moment vam saber que la volíem incloure en aquest projecte.

El resultat del morphing, destaca en una escena concreta en què apareixen tots els ítems transformant-se simultàniament.

Aquesta fase del projecte es va treballar principalment amb ZBrush i Autodesk Maya. Cada personatge va prendre 2 mesos i mig entre disseny, modelatge, rig, textures i preparació del studio library (amb posis i sobretot expression sheet, fonamental per tenir consistència en la personalitat del moviment de cadascun i animar més ràpids).

La roba es va treballar amb Marvelous Designer i dins del rigging, els cabells es van treballar amb mGear, un plug-in per a Autodesk Maya que disposa de físiques. D’aquesta manera, han aconseguit un resultat realista per animar-lo.

Una dada interessant sobre l’escenari és que van dedicar 21 dies únicament a col·locar objectes dins de l’escena.

Animant personatges en 3D

No volem ometre la fase d’ANIMACIÓ, clarament sap a poc parlar-ne sense que en pugueu veure el curt. Podem dir que és plena d’expressivitat i d’emocions, transcendent en la narració de la història en tot moment.

Ens inspirem sobre l’estil de la tècnica d’animació utilitzada a Spiderverse o El gat amb botes, per treballar a 12 fps. També va ser inspiració per barrejar l’Animació 3D amb el 2D convencional.

Llums, Cambra, Render

Per a la il·luminació de les escenes han utilitzat llums i color de base, acompanyades de llums pintades amb Photoshop en 2D. Ometent les volumètriques i els reflexos, no només per estalviar temps, sinó per obtenir un efecte pla per a l’escena.

A les escenes del castell, es va utilitzar Unreal Engine, ja que Diego i Melania volien experimentar amb el motor. També va servir per prendre la il·luminació aconseguida amb Unreal com a referència per a la resta d’escenes. És a dir, han replicat el mateix estil a Renderman (Maya).

Per donar-li un toc més estilitzat, vam posar a les llums l’opció de crear les ombres blaves fosques en lloc de negres.

A causa de l’alt nombre d’elements a les escenes, s’ha renderitzat per capes, ja que les escenes eren molt pesades i, per tant, és la manera més correcta d’optimitzar temps i recursos. Totes han estat separades per grups d’objectes o materials.

Com a curiositat, hi ha una capa per renderitzar únicament els objectes amb textura de vidre, per ser un material molt pesat i lent.

Van treballar amb el motor Renderman i van realitzar la composició amb After Effects.

 

Partícules i efectes visuals

Durant el curtmetratge podem apreciar certs efectes que acompanyen l´animació, sobretot per reforçar la sensació de moviment.

Per als efectes tridimensionals, han treballat amb Blender i algunes de les eines que ofereix el programari, com ara els Geometry Nodes, que serveixen per modificar la geometria a través de nodes. Podem veure l’aura blava al voltant dels objectes a la següent imatge, realitzada amb aquesta tècnica.

Pels efectes 2D estan realitzats amb Harmony ToonBoom i amb Adobe Photoshop, com les línies que acompanyen el moviment de les accions.

 

El curtmetratge està ple d’easter eggs i detalls fets amb molta cura, però preferim no fer spoiler d’ells.

En breu, començarà la seva distribució a festivals.