Màster en Producció Cinematogràfica
Presentació
Els estils de producció, els tipus de professionals i les formes de difusió de la producció cinematogràfica van canviant, també els sistemes de producció per a cinema i televisió. Les empreses de producció i els productors (executius, delegats, associats, coproductors) van buscant noves posicions davant de les televisions, els mercats, les institucions i les noves tecnologies.
Els instruments de treball dels productors per analitzar els projectes, finançar-los, fabricar-los i vendre’ls, que fan créixer alhora a la pel·lícula, a aquells que ho han fet ia les empreses propulsores, són cada cop més elaborats. Ja comença a haver-hi un cos teòric amb el qual produir, unes disciplines i uns instruments dignes de ser confiscats.
Les línies de producte (autor, gran públic, saga, interactivitat, sèries, videojocs) i els territoris es perfilen amb la pràctica i la seva elecció condiciona la viabilitat futura de les empreses productores. La fiscalitat s?incorpora al finançament. Occident, parlant audiovisualment, continua oscil·lant entre la saturació i la innovació. Els continguts intel·ligents salten obstacles i perduren.
El Màster pretén dominar els instruments que permetin la producció de pel·lícules òptimes (des de qualsevol disciplina) i el desenvolupament dels productors cap a estils viables. Els professionals del sector en actiu, que expliquen els casos reals, permetran als nous professionals llançar-se cap a la seva pròpia línia de producció o entrar a formar part de l’organigrama d’una empresa productora o distribuïdora ja existent.
Presentem un programa docent sòlid defensat per més de cinquanta professionals de la indústria cinematogràfica a Catalunya, Espanya i Europa, amb alguns llaços cap a Llatinoamèrica, sota la direcció de Paco Poch, Doctor en Comunicació Audiovisual i amb una trajectòria de més de 40 anys a la producció i la distribució cinematogràfica independent, i Ludovico Longhi, doctor i professor lector al Departament de Comunicació i Publicitat de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Amb la intenció d’impulsar la inserció laboral dels seus alumnes, el Màster en Producció i Distribució Cinematogràfica renova i adapta el seu pla docent en funció dels canvis a la indústria i mercat laboral, i connecta els estudiants amb empreses col·laboradores a través de la seva incorporació en pràctiques, respectant i atenent els perfils i interessos de les dues parts.
Algunes de les empreses amb què la direcció del màster manté relació i que poden acollir estudiants en pràctiques són: Diagonal Televisió, Broadcast TV BAS, Lemming Films, Messidor/impossible Films, Cineworx (Pascal Traechslin)
Sortides professionals
Producció executiva
Direcció de producció
Distribució i vendes internacionals
Organització de festivals
Incorporació a departaments de producció i coproducció de televisions
Consultoria de projectes
Incorporació als departaments de cinema d’institucions públiques i privades: ICEC, Film Comissió, Films Comissions, Acadèmies del Cinema, Media, Eurimages, Clústers, ICAA, etc.
Incorporació a empreses dedicades al finançament cinematogràfic
Gestió de sales de cinema i altres espais per a exhibició cinematogràfica
Programa d'estudis
Situació, entorn i anàlisi de projectes des de l'òptica de la producció 9 ECTS
Processos de producció i coproducció 9 ECTS
El finançament dels projectes audiovisuals 6 ECTS
El màrqueting en els projectes audiovisuals 6 ECTS
Estratègies Empresarials 6 ECTS
Pràctiques a Empreses 12 ECTS
Treball de fi de màster 12 ECTS
Competències bàsiques
– Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o una oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o l’aplicació d’idees.
– Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea destudi.
– Que els estudiants siguin capaços d’integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d’una informació que, incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l’aplicació dels seus coneixements i judicis.
– Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i les raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d’una manera clara i sense ambigüitats.
– Que els estudiants tinguin les habilitats daprenentatge que els permetin continuar estudiant duna manera que haurà de ser, en gran mesura, autodirigit o autònom.
Competències específiques
KT01: Descriure les característiques principals d’una producció altament viable en el context del sector audiovisual i atractiva des de la perspectiva de l’audiència <br>
KT02: Identificar les pràctiques necessàries per ajustar-se a la normativa fiscal i sanitària i aconseguir recursos econòmics en el sistema d’ajuts públics a la producció audiovisual<br>
KT03: Definir els punts forts de la participació corporativa sectorial a l’àmbit de produccions audiovisuals<br>
KT04: Indicar els canals més eficaços per accedir a la comunicació amb l’organigrama d’una empresa d’exhibició<br>
KT05: Reconèixer les claus més eficaces per ajustar els criteris d’actuació subjectiva a la repercussió adequada de la cadena de producció i distribució<br>
KT06: identificar els principis de la formació empresarial en l’àmbit de la producció i la distribució<br>
KT07: Identificar els elements que determinen l’adaptabilitat potencial d’un guió<br>
ST01: construir xarxes empresarials i institucionals<br>
ST02: Experimentar la capacitat analítica d’un projecte audiovisual<br>
ST03: Aplicar la formació humanista global i complexa de l’imaginari col·lectiu<br>
ST04: Examinar el dinamisme vital i la disponibilitat solidària en el treball en equip<br>
ST05: Examinar els diferents canals d’explotació d’una pel·lícula acabada<br>
ST06: Construir el model de control pressupostari de producció i distribució d’un text audiovisual<br>
ST07: Desenvolupar un possible pla de finançament de la producció i la distribució d’un text audiovisual<br>
CT01: Explicar els diversos processos que faciliten la bona coordinació i la cohesió en el treball en equip<br>
CT02: Avaluar la viabilitat del disseny d’un pla de màrqueting digital en un context professional real<br>
CT03: Analitzar els punts forts de la realització d’un text audiovisual a les diferents finestres de difusió<br>
CT04: Compilar el desglossament d’un guió en un pla de rodatge considerant el pressupost i la tresoreria<br>CT05: Comparar els paràmetres legals de diferents països en tema de contractació en l’àmbit de la producció i distribució de productes audiovisuals<br>
CT06: Justificar les millors opcions de coproducció a l’àmbit cinematogràfic<br>
CT07: Generar un pla de màrqueting viable i eficaç al mercat internacional<br>
Professorat
- Álvaro Alonso Gómez
- Celia Andreu Sanchez
- Leonardo Ariel Faccio
- Walter Astrada Marzán
- María del Carmen Avalos Del Pino
- Arnaud Bayle
- Estephania Bonet Alonso
- Aleix Castellon Molina
- Jose Maria Català Domènech
- Antonio Chavarrias Ocaña
- Diego del Pozo Rosa
- Sanne Derks
- Ventura Durall Soler
- Iliana Esther Ferrer Rodriguez
- Ricardo García Vilanova
- Alfonso Gonzalez Quesada
- Eva Herrero Nieto
- Carlos Llorens Maluquer
- Ludovico Longhi
- Moira Macmillan Araya
- Oriol Marcos Merlos
- Miguel Angel Martin Pascual
- Luisa del Carmen Martinez Garcia
- Jaime Martínez González
- Angels Masclans Tobeña
- Oriol Maymó Ferrer
- Jesica Menendez Signorini
- Adrià Monés Murlans
- Adriana Monroy Galindo
- Manuel Monzón
- Alex Navarro Garrich
- Beatriz Navas Martinez
- Jacint Niqui Espinosa
- Xavier Parache Calvet
- Miguel Angel Pérez Boronat
- FRANCESC POCH SABARICH
- Miriam Porter Solano
- Álvaro Postigo Solana
- Luis Prats Martínez
- Joaquín Puig Gonzalez
- Francine Raveney Hetherington
- Esteve Riambau Moller
- Jaume Ripoll Vaquer
- Albert Sagales Valls
- Juan Oriol Sala-Patau Sautes
- Montserrat Santamarina Blanco
- María Teresa Soto Sanfiel
- Vicenç Tamborero Viadiu
- Lucas Vallecillos Molero
- Francisco Vargas Echevarria
- Elena Vilardell Escot
- Teresa Zaffino