Màster en Direcció de Fotografia
Dades Bàsiques
Presentació
L’objectiu és dotar l’alumne d’un nivell excel·lent de formació fotogràfica química i digital a través de l’experiència de workshops pràctics a classe i dirigir la fotografia d’un curtmetratge amb mitjans professionals supervisat pels millors directors de fotografia de la indústria del cinema a Espanya.
A qui va dirigit
El màster està dirigit a estudiants amb coneixements avançats en fotografia cinematogràfica provinents d’escoles de cinema, facultats de comunicació audiovisual, escoles de mitjans audiovisuals o simplement autodidactes amb gran experiència en la direcció de fotografia en cinema que vulguin adquirir una formació d’excel·lència utilitzant material de càmera i il·luminació professional i mitjans digitals per a la correcció de color; i sent supervisats per professionals de la cinematografia de primer nivell.
Metodologia pràctica
La metodologia emprada al màster és eminentment pràctica, orientada al seguiment individualitzat de l’alumne en la seva evolució com a Director de fotografia. Es fonamenta en la realització d’exercicis pràctics de domini de la llum a set i exteriors, i de correcció de color en postproducció, i en la impartició de seminaris amb alguns dels més importants tècnics especialistes i directors de fotografia del país . Els exercicis pràctics a plató i seminaris amb prestigiosos cineastes es roden amb les càmeres ARRI ALEXA SXT PLUS i RED SCARLET – W 5K. També s’hi inclouen workshops en 16mm i 35mm.
Programa del màster
Mòdul 1. Estils i metodologies de la fotografia al cinema (6 ECTS)
Mòdul 2. Classes teòriques i exercicis pràctics d'il·luminació, càmera i correcció de color al cinema (12 ECTS)
Mòdul 3. Preproducció d'un rodatge des del punt de vista de la direcció de fotografia(12 ECTS)
Mòdul 4. Realització del projecte, Treball final de màster (30 ECTS)
Càmeres
Els alumnes del Màster en Direcció de Fotografia utilitzaran per a tots els exercicis pràctics del programa la càmera ARRI ALEXA SXT PLUS. En disposar-la ECIB en propietat, aquesta càmera serà el principal vehicle daprenentatge durant el curs. L’ARRI ALEXA SXT PLUS és la càmera més utilitzada a les produccions cinematogràfiques professionals a tot el món.
ECIB disposa en propietat dels següents equips de càmera:
ARRI ALEXA SXT - PLUS
ARRIFLEX 435
RED SCARLET WEAPON DRAGON 5K
CANON XF605
BLACKMAGIC POCKET CINEMA CAMERA 6K
BLACKMAGIC POCKET CINEMA CAMERA 4K
Curtmetratges
Els alumnes inscrits dirigeixen la fotografia dels curtmetratges escrits i dirigits pels alumnes del Màster en Direcció Cinematogràfica.
Igualment, tenen l’oportunitat de treballar a la resta de curtmetratges del màster, exercint altres funcions destacades dins de l’equip de càmera i il·luminació, ja sigui com Gaffer, operador, foquista, elèctric, DIT, colorista o assistent.
Els millors curtmetratges realitzats durant el màster de direcció cinematogràfica són exhibits a una sala cinematogràfica preparada per a projecció en 4K i so 5.1.
Projectes en 35mm
Durant el Màster es plantejaran exercicis amb suport fotoquímic (pel·lícula en 35mm) que abastaran:
- El coneixement mecànic de la càmera (càrrega de xassís, enfilat de la pel·lícula, etc)
- Les proves de càmera (test de fixació, velocitat, enquadrament, etc)
- El rodatge d’escenes (control exhaustiu de l’exposició, el contrast i el color en diferents situacions lumíniques)
- L’emulsió cinematogràfica: suport, característiques físiques, tipus de pel·lícules.
- Flux de treball en cel·luloide: Telecine, escanejat.
- Procés d’Intermediat Digital Sensitometria i colorimetria analògica
- Història tècnica del cinema: càmeres i suports a 16, 35, 70 mm.
- Evolució històrica de l’etalonatge de pel·lícules: del color timing al color grading.
- Processos de laboratori.
Professorat
El nostre claustre docent està constituït principalment per professionals en actiu de la indústria del cinema l'experiència dels quals garanteix una formació d'acord amb la realitat de la professió avui dia.
Admissió
Per poder accedir-hi és imprescindible postular-se. Per a l’admissió no es valorarà només el coneixement teòric de la fotografia aplicada al cinema sinó també, i especialment, les habilitats demostrades en rodatge. S’examinaran els treballs realitzats prèviament pel postulant amb una atenció especial a la factura visual de les seves produccions. El currículum acadèmic del participant és important per valorar-ne l’admissió al màster, però no determinant per a la resolució final.
És també fonamental disposar de coneixements bàsics del programari de correcció de color Davinci Resolve. Si no us atresoreu aquests coneixements, l’escola ofereix l’oportunitat d’assimilar-los a través del curs intensiu de correcció de color que s’imparteix a ECIB durant el mes de juliol.
Per a aquells alumnes que no siguin admesos al màster de fotografia, l’escola ofereix l’opció d’accedir al curs avançat en direcció fotogràfica i el curs de correcció de color que s’imparteixen d’octubre a juny, per assolir el nivell demanat i poder matricular-se al màster a la següent edició.