Màster en Concept Art
Dades bàsiques
Presentació
La funció del concept artist és crucial a la indústria de l’entreteniment visual, ja que exerceix un paper fonamental en la fase inicial de desenvolupament de projectes cinematogràfics, d’animació o de videojocs. dissenyadors i desenvolupadors.
Descripció del màster
Les disciplines artístiques de concept art i disseny de personatges, juntament amb els ambients i escenaris, formen part del procés de desenvolupament visual o visual development que necessita tota obra animada durant la seva fase de preproducció.
En essència, el concept art s’orienta cap a la creació d’idees, conceptes o representacions visuals que ajudin l’equip artístic a la recerca de l’ànima i el caràcter definitiu d’un projecte audiovisual. És un pas previ o paral·lel al disseny dels personatges, vehicles, fons, props i ambients que finalment constituiran la història animada.
El treball del concept artist suposa una guia inspirativa clau perquè el dissenyador de personatges defineixi els elements essencials que estructuraran l’obra cinematogràfica de ficció, animació o videojocs.
Les habilitats d’un professional d’aquestes disciplines passen per disposar d’una gran creativitat i imaginació, a més d’uns dots tècnics enormes que li permetin, en una fase inicial, mostrar amb les seves il·lustracions quin pot ser el to i l’ambientació del projecte, i així, en un estat següent, definir els elements estructurals de l’obra animada. Després de l’any lectiu es realitza un treball final de màster entre el juliol i el desembre que serveix per consolidar els coneixements adquirits durant tot l’any acadèmic i dotar l’alumnat d’un projecte amb cara i ulls per mostrar els estudis.
A qui va dirigit
A estudiants nacionals i internacionals amb formació prèvia o experiència al món de la il·lustració, el còmic o l’animació que vulguin aprofundir en el maneig de les tècniques de creació del concept art i disseny de personatges per a la indústria de l’animació o videojocs.
Objectius
El màster persegueix capacitar l’alumne en l’aprenentatge de les tècniques necessàries per convertir-se en artista conceptual, tant en l’àmbit del cinema com de la televisió, la publicitat o els videojocs.
Pla d'estudis
El màster és eminentment pràctic, amb la cerca inicial del perfeccionament del traç i l’estudi de l’anatomia humana.
Per això s’articulen sessions de dibuix al natural amb models humans i exteriors paisatgístics. Es persegueix el domini de la il·lustració digital amb lús de la tauleta gràfica Cintiq wacom.
Una part fonamental passa per mostrar els diferents recursos per poder fer un bon recull d’idees, conceptes i representacions visuals. Per tant, es vol desenvolupar un eficient concept art. Tot això incloent-hi la composició i l’estudi de color, així com el posterior disseny i estudi de personatges (expressions, estudi de moviment, etc), props (objectes), fons i ambients.
A més, durant l’any acadèmic diversos professionals de gran experiència i prestigi imparteixen seminaris pràctics especialitzats en animació i videojocs. Aquests serveixen a l’alumne per adquirir un ampli i dispar punt de vista sobre la professió del dissenyador de personatges.
Per tant, aquests exercicis supervisats pels professors i professionals convidats constitueixen el treball final del màster. Construint un portfoli professional d’alt nivell per a la inserció laboral.
Programa
Concept Art
Disseny de fons
Disseny de personatges
Disseny de props
Il·lustració digital
Treball final de Màster
Professorat
Donato Fierro | Professor de Fons
· Virtual Hero creada pel Rubius - Sèrie (Motion Pictures)
· Cher Ami (Acció) - Llargmetratge d'animació
· Elli and the Ghostly Ghost train - Llargmetratge d'animació
· El Cid La leyenda (Filmax) -Llargmetratge d'animació
· Gisaku (Filmax) -Llargmetratge d'animació
· Conni (bwater studios) -Sèrie de TV
· I Saurinni Animundi Animaction studios) - Sèrie de TV
Oscar Domenech | Professor de dibuix
David Benzal | Professor de Concept Art
David ha treballat amb marques com Walt Disney Studios, HBO, Ubisoft, Netflix, 20th Century Fox, Universal Studios Entertainment, Legendary Pictures i moltes més. El darrer any ha rebut nombrosos premis i reconeixements de les més importants companyies de la indústria pel seu treball artístic.
La seva passió per la il·lustració va portar els seus passos cap a la professió de Concept Artist, treballant amb referents internacionals com Steven Spielberg, Marc Forster i els productors d'Alien Covenant, Prometheus, The Martian i Guerra Mundial Z per a les seves pel·lícules.
Recentment, David ha treballat al concept art de la famosa sèrie de Netflix creada per Tim Miller; Love, Death and Robots.
El 2019 ha estat premiat com a millor il·lustrador de l'any a Saló del Còmic i Manga de Donosti.
Joseph Díaz | Professor de Concept Art amb Zbrush
· Warcraft
· Un monstruo viene a verme
· Juego de Tronos
· Lo Imposible
· El hombre que mató a Don Quijote
· REC
· Biutiful
· Perdidos en el Espacio
· Europa report
· La piel fría
· Verónica
Mireia Jou | Professora de Concept Art amb Zbrush
Actualment a Ubisoft, ha treballat en els videojocs següents:
· Beyond Good & Evil 2
· Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege
· Tom Clancy’s The Division 2
Rafater | Professor de Background a videojocs
Entre els seus treballs com a il·lustrador destaquen els que ha realitzat per a empreses i projectes tan destacats com Games Workshop (per als que va realitzar “Warhammer”, i “Warhammer 40K”), Mynet (amb els que va desenvolupar “Leyenda de los criptas”), Seasun Games ( empresa per a la qual va gestar el projecte “Mythkillers”), Bushiroad International (on va realitzar “Dragoborne”), Corvus Belli (per als qui va donar forma a “Infinity the game”) i Hex Entertainment (on va gestar “HEX TCG”) entre d'altres. A més, en aquest temps ha publicat diversos llibres d'art amb l'Editorial Norma on comparteix els seus coneixements sobre la creació de personatges. Un exemple són: “Nightmare: Dark Gods”. També ha publicat manuals amb les editorials: Design Studio·”Blackwood”
Perditah | Professora de disseny de personatges
A més de color background artist treballa com a concept artist en sèries com la Guineu Generació Z, Pocket Penguins i Stone Age. Entre 2018 i 2020 col·labora com a ponent donant masterclass i tallers de dibuix al Festival Animayo a Barcelona, Lanzarote i Gran Canarias.
Daniel Fernandez Casas | Professor de Disseny de personatges
Ha treballat per als millors estudis de la indústria com són Illumination Studios, Sony Imageworks, WarnerBros, Paramount i Netflix. Destacant els seus treballs a:
· Canta 2
· Klaus
· Mascotas 2
· El Grinch
· Smallfoot
· Minions. Rise of Gru
· Super Mario Bros. La película
· Robot Dreams
Oriol Roca | Professor de Props
Como director:
• L’Illa del far (2011)
Como director de arte:
• I, Elvis Riboldi (2020)
• Mironins (2018)
Juan Polanco | Professor de Blender
Actualment és Lead Tecnical Artist a Tripledot Studios, prèviament va ser Technical Artist en estudis com Dazzle Rocks (Finlàndia) i Omnidrone.