Hoyte Van Hoytema
En Hoyte Van Hoytema i en Keith B.Davis van realitzar una estupenda xerrada amb els nostres alumnes de direcció de fotografia on van respondre totes les preguntes que es van plantejar, des del seu treball amb les grans càmeres Imax i la complexitat d’operar-hi (i el soroll que fan ), les dinàmiques de preparació i rodatge en mega produccions de Hollywood, el seu treball amb grans directors com en Christoper Nolan o Spike Jonze, o com els dop afronten els diferents reptes que es plantegen davant de diferents tipus d’escenes.
La filmografia entre tots dos és plena de títols coneguts per al gran públic. Hoyte Van Hoytema ha dirigit la fotografia d’Oppenheimer (2023), Nope (2022), Tenet (2020), Ad Astra (2019), Dunkerque (2017), Spectre (2015), Interestellar (2014), Her (2013), El talp (2011), The Fighter (2010) i Deixa’m entrar (l’original sueca) (2008). Keith B. Davis ha treballat com a foquista a Oppenheimer, Nope, Tenet, Ad Astra i Her amb Hoyte, però té altres treballs destacats a The Revenant, Foxcatcher, Star Trek Into Darkness, Adaptation o sèries com Modern Family i Lost.
“You have to stay really flexible. (…) It happens in every film shoot, you lock up. You have been conceptualising it, you have watched a thousand of photographic references, you have a storyboard, you know exactly how it is going to be, you put an actor there and you know exactly how the camera it’s going to move… and suddenly chemistry doesn’t happen.”
“Let’s just step back, let’s rethink this. And then you figure it out, you go back to the core and keep it simple.”