Béla Tarr
Béla Tarr, un dels grans cineastes europeus del nostre temps, va passar per les nostres aules la setmana passada per impartir una masterclass als alumnes de direcció cinematogràfica i un seminari en exclusiva per als alumnes del màster en direcció de cinema.
Influència fonamental del moviment fílmic remodernista, les seves pel·lícules en blanc i negre són un referent per a tota una generació de cineastes europeus i del cinema autoral americà. Amb un estil propi marcat pels llargs plans seqüència, lents moviments de cambra on i un minuciós treball coreogràfic destaquen a la seva obra els films Almanaque de Tardor (1984), Sátántangó (1994), Harmonies de Werckmeister (2000) i El cavall de Torí (2011).
La nota curiosa va arribar quan el director hongarès, àvid de cinema, va proposar per al seminari abandonar l’aula i sortir a rodar en diferents àmbits. En aquest vídeo podeu fer-vos a la idea de l’honor que van tenir els estudiants de màster en poder compartir amb ell un matí ideant i rodant unes peces audiovisuals que es projectaran aquesta setmana a l’escola. Va ser una experiència única.
El director va compartir la seva experiència, els va ajudar a dirigir els actors i fins i tot va acompanyar de ben a prop cadascun a l’hora de filmar el material. Les masterclasses es van englobar al cicle Béla Tarr en què col·laborem juntament amb Filmin, Filmoteca de Catalunya, l’acadèmia del Cinema Català, Zumzeig, La foradada Films.
“Life is no action, cut, action, cut. Time is existing.” El cineasta va afirmar a la Masterclass que vol mostrar la complexitat de l’ésser.