Curs d’Interpretació: Modern Method Acting
Datos Básicos
Presentació
El Modern Method Acting, inspirat en la tècnica Stella Adler, no pren en consideració les categories com el talent o la inspiració a l’hora de concebre un acte interpretatiu. El mecanisme bàsic dadaptació, que tenim com a grans mamífers, és totalment “interpretatiu”. La formació i la informació correcta, a l’hora de convertir-se en un actor, consisteix a conscienciar aquest mecanisme, en comptes d’adquirir unes habilitats lligades al “talent” d’actuar.
Objetiu
Formar els estudiants amb les eines interpretatives, fent-los capaços de defensar-se de la manera completa i perfecta dins del món de la interpretació en el gènere realisme.
A qui va dirigit
El curs va dirigit a totes les persones interessades al món de la interpretació, amb les nocions bàsiques d’un marc acadèmic, sense límit d’edat, “talent” o experiència prèvia.
Programa
L'actor dins un espai interpretatiu
1. La definició de “l'espai interpretatiu” per a un actor modern
2. Les prioritats per a un actor dins un espai interpretatiu
3. Els mecanismes psicològics responsables per a la percepció i la creació del material audiovisual.
4. Enfocament d'atenció per a una contemporani durant un acte interpretatiu.
5. El carisma com una eina imprescindible, què és, i com s'aconsegueix.
5. El carisma com una eina imprescindible, què és, i com s'aconsegueix.
7. El càsting. Què és i com abordar-ho.
La creació del personatge
1. Els tòpics sobre els “personatges”
2. Què és un personatge
3. La diferència sobre la personalitat i el personatge
4. Definició de les eines necessàries a l'hora de crear un personatge
5. Els camins i les maneres per a una completa creació de personatge
6. Necessitat per determinar l'espai íntegre d'un personatge. Què és i com abordar-ho
7. Motivacions psicològiques i tipus de caràcter
Professorat
Bojan Ivic
Format com a actor a la Universitat de Belgrad. En Bojan compta amb 20 anys d’experiència en actuació per a cinema, teatre i televisió. És professor d’interpretació, director d´actors, coach, terapeuta a Gestalt i professor de Teatre Terapèutic. Ha escrit, dirigit i sobretot interpretat nombrosos papers en pel·lícules com: Kamikaze (Globomedia 2014), El Debat (Cine Art2004) FridayNight, Saturday Morning i Aquarium (FDUSerbia1996-1997); ); i obres de teatre com: Old Man (Manuel Almiñana 2011) Streetcar named desire i Hamlet (Gordana Maric 1994-1995). També ha estat coach d’actors com Natasha Yarovenco (Habitació a Roma, Julio Médem 2010) i col·laborador de Xavi Puebla en el muntatge de les escenes com Nick Nolte per A porta freda (2012), nominada en 17 categories als premis Goya , Espanya . A més, ha desenvolupat el seu propi mètode d’actuació: el Modern Method Acting basat en l’enfocament d’Estella Adler i publicat el llibre La interpretació Arquetípica (Autografia 2016). Com a terapeuta de Gestalt porta diversos anys treballant a la teràpia individual, de parella grupal i és professor de teatre terapèutic del prestigiós programa SAT.