Màster en Disseny de Personatges amb Daniel Fernández Casas
Dades bàsiques
Presentació
Aprèn disseny de personatges mà a mà amb Daniel Fernández Casas
La tasca del dissenyador de personatges és una de les peces clau per definir el to o estètica visual, ja sigui en pel·lícules, videojocs, publicitat, còmics, merch, etc. No només és important dominar el dibuix, també hem de fer servir la nostra psicologia i intuïció per comprendre els personatges que estem creant ia qui va destinat el projecte.
Al màster aprendràs a ser adaptable i així dominar diferents estils que et permetin tenir accés a tota mena d’oportunitats professionals de la mà d’un dels dissenyadors més importants al món de l’animació, Daniel Fernández Casas. Amb més de 16 anys d’experiència professional, la seva carrera destaca per rebre nombrosos premis i dues nominacions a l’Oscar per la seva tasca en pel·lícules com Klaus o Robot Dreams, a més de treballar amb nombroses
companyies d’animació, entre les quals destaquen: Sony, Warner Bros, Illumination, Nintendo, Dreamworks i Netflix entre d’altres.
Crea el teu portfoli i dóna’t a conèixer
Durant el curs donarem forma al teu portfoli utilitzant molts dels exercicis realitzats i projectes propis.
A l’últim tram del Màster abordarem estratègies per mostrar la teva feina i com comunicar-te amb companyies professionals.
També reforçaràs la teva presència a xarxes socials d’una forma orgànica i personal.
A qui va dirigit
Aquest curs és per a estudiants o professionals que vulguin explotar al màxim la seva capacitat creativa a l’àmbit del disseny de personatges.
Grups reduïts de 10 alumnes
Cada torn del màster (matí o tarda) estarà compost exclusivament de 10 alumnes per poder donar l’atenció necessària a cadascú i treure’n el màxim potencial.
Programa del Màster
La fase principal del programa del màster es dividirà en dues parts, més una tercera de poliment de treballs i mentoria per al món professional.
(Continua lliscant cap avall per veure les fases del màster)
Programa del Màster - Primera Fase
Història sobre l'ofici (concept Art/character Design) i evolució.
Entendre el disseny des del més bàsic, llenguatge de les formes, silueta i contrast.
Enfrontar el foli en blanc i el bloqueig.
El sentit de l'humor i les emocions com a eina principal.
La importància i el maneig de referències per nodrir la nostra creativitat i contextualitzar.
Dibuix gestual.
Aprenguem a ser adaptables i dominar tota mena d'estils (Els 5 passos del realisme al cartoon).
Maneig del color i tècniques pictòriques.
Actitud i psicologia dels nostres personatges.
Introducció als Line-Ups (part 1).
Introducció al desenvolupament / Poses i expressions (part 1).
Segona Fase
Com abordar un projecte propi.
Comprendre per a qui estem treballant i ser intuïtius.
Projectes 2D, 3D i Stop Motion, condiciona el disseny?
Entendre un guió i com s'aplica als personatges.
Com fer un primer lliurament de variants d'un char-principal.
Poses / expressions (part 2).
Line-Ups (part 2).
Retakes, correccions i canvis de direcció, com ens reinventem.
Turn-arounds i informació tècnica dels nostres personatges.
Exposar i presentar la teva feina davant d'un client, com vam crear el pla.
Preparem un PORTFOLI.
Última Fase
Adaptar el teu Portafoli segons el client
Tancar i polir feines (Feedback).
Resoldre dubtes i inquietuds.
Com fer-se professional i actuar en certes situacions.
Com posar-se en contacte amb empreses i professionals (procediment burocràtic).
Aprendre a obtenir contactes i mantenir relacions professionals amb companyies.
La importància i visibilitat a les xarxes socials.
Professorat
Daniel Fernández Casas
Daniel porta una trajectòria desenfrenada, havent treballat en més de 25 pel·lícules sent dissenyador de personatges principal. Destaquen a la seva carrera pel·lícules com Robot Dreams, Klaus, Super Mario Bros La pel·lícula, Migration, Minions Rise of Gru o The Grinch, entre d’altres.La seva passió per la seva professió no té frens, per aquest motiu considera que aquest és el moment de dividir la seva jornada professional en dos i dedicar-se també a l’ensenyament com a únic professor del màster de disseny de personatges d’ECIB i com a professor seminarista al màster de concept art dECIB.